Kamis, 19 Mei 2016

DIAM TANPA KATA

Biasa nya.. engkau berkata-kata kepada ku..
Biasa nya.. engkau bercerita kepada ku..
Sehingga aku bisa menuliskan segala kisah..

Sekarang engkau diam tanpa kata..
sekarang tiada ku dengar lagi cerita..
Apa lagi yang hendak ku tuliskan.. jika berita tiada ku dengar?
Hanya inilah ungkapan jiwa ku.

Ya ALLAH.. Setelah kau diam, baru ku sadari ku tak berdaya..
Ya ALLAH.. setelah kau diam, baru ku sadari ku tak bisa apa-apa..

Apa lah daya ku ya ALLAH..
Aku bagai layang tanpa benang, terbang tak tentu arah.
Biasa nya engkau membimbing ku..
Biasanya engkau mendampingi ku..

Ya ALLAH.. jangan kau berpaling dari ku..
Ya ALLAH.. jangan lah engkau diam kan aku..
Aku susah ya ALLAH, dada ku sempit.. ketika engkau diam, aku seperti kehilangan Tuhan ku.

Semakin ku mendekat, semakin sakit jika jauh dari mu.

Ya ALLAH.. kepada siapa lagi ku bertanya? Kepada siapa lagi ku mengadu jika engkau diam kan aku?
Jangan lah berpaling dari ku..
Jangan lah diam kan aku..
Aku Rindu kata-kata mu..
Ampunkanlah salah dan dosa ku..
Karna tanpa mu aku benar-benar tak berdaya..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar