Sabtu, 07 November 2015

Gila karna ALLAH

Atau (apakah patut) mereka berkata: "Padanya (Muhammad) ada penyakit gila". Sebenarnya dia telah membawa kebenaran kepada mereka, dan kebanyakan mereka benci kepada kebenaran itu. (Al- mu'minun : 70)
Wahai diri.. engkau telah berbuat suatu kebenaran.. karna ALLAH..! dan perbuatan mu itu di anggap gila/nekad.. sehingga engkau di benci..
Wahai diri,Santai saja,bersabarlah.. mereka mengetahui engkau melakukan kebenaran,hanya saja mereka membenci kebenaran itu.. jangan bersedih hati.
Itulah ketakwaan mu kepada ALLAH.. walau takwa itu pedih,sakit,dan membuat mu di jauhi! Engkau ada ALLAH,yg menyertaimu..!
Wahai diri..engkau di anggap Gila di hadapan manusia.. sesungguh nya engkau waras di hadapan ALLAH!
karna engkau tidak bisa menolak ketika ALLAH memerintahkan mu berbuat kebenaran.
Walau diri mu celaka engkau tidak perduli.. engkau telah berserah total pada ALLAH wahai diri. Karna engkau begitu patuh pada kehendak2 ALLAH.
berat memang..sedih,mereka tidak mengetahui apa yg engkau ketahui.. padahal engkau benar2 tak berdaya wahai diri,tak kuasa menolak kehendak ALLAH pada dirimu..
Apakah engkau menyesal melakukan itu semua wahai diri?
Bersiaplah.. ketika engkau mengetahui kehendak ALLAH yg nyata,engkau akan berbuat yg lebih benar lagi.. yg lebih gila lagi..
Diri:
Tiada yg kusesali atas itu semua.. tetapi aku hanya manusia biasa, aku juga tidak bisa membohongi,bahwa aku bersedih!
Aku berserah pada mu yaa ALLAH..
AKU tak bisa menolak kehendak mu.. hanya pada mu aku berlindung,dan hanya padamu aku mohon pertolongan!
Aku benar2 ibarat wayang yg engkau gerakan.. apa lah daya ku yaa ALLAH..?
Kuatkanlah aku yaa ALLAH,tabah kan hatiku.. aku siap.. menerima perintahmu,walau mereka membenciku..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar