Minggu, 21 Agustus 2016

SEMUA NYA ALLAH

SEMUA NYA ALLAH

Allah berkata.. dengan lisan ku..
Allah memandang.. dengan mata ku..
Allah mendengar.. dengan telinga ku..
Allah melangkah.. dengan gerak ku..
Allah berkehendak.. dengan keinginan ku..

Karna sesungguhnya DIA maha meliputi..
Ketika DIA meliputi aku dengan ruh NYA, DIA lah yang ADA pada diri ini..

Aku pun sirna.. lebur layak nya debu..
Yang ku saksikan hanya DIA..

Jika itu semua.. DIA..
Siapa lah.. aku..
Tiada lagi yang berani aku sombongkan..
Tiada lagi yang berani aku akui..

Tanpa Allah.. aku bisu..
Tanpa Allah.. aku buta..
Tanpa Allah.. aku tuli..
Tanpa Allah.. aku bangkai..

Setelah ku sadari DIA yang dekat, tiada berdaya menolak segala kehendak..

Jika aku bertakwa.. karna DIA..
Jika aku pintar.. karna ilmu NYA..
Jika aku berbuat baik.. karna kehendak NYA..
Jika aku mampu.. karna kuasa NYA..
jika aku bersabar.. karna kekuatan NYA..

Jika semua hanya DIA..
siapa lah diri ini..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar