Rabu, 23 Mei 2018

PERJALANAN JIWA

PERJALANAN JIWA
Cipt: Andy Firmansyah

Tapak demi tapak ku lalui mencari kebahagian sejati..
Sering kali aku tersesat tak tentu arah..
Sering kali aku terlena pemandangan mata..

Nyaman dalam ketenangan..
Lelap dalam kehampaan..
Ternyata.. aku di buai sensasi jiwa..

Ku kira.. semua itu titik akhir..
Ku kira.. semua itu tujuan hati..
Ternyata.. hanya tipuan belaka..

Langkah demi langkah semakin tinggi..
Semua di bawah semakin mengecil..
Aku semakin merasa gagah..
Angin di atas kian mengayun sendu..
Aku semakin terlelap oleh buaian nya..

Hinggalah aku tersentak oleh suara guruh yang menggema..
Aku pun terjatuh kembali ke tanah..
Pahit nya perjalanan ini jika tiada sandaran hati..
Aku harus memulai dari bawah lagi..

Ya Allah..
sungguh aku buta tanpa mata Mu..
Sungguh aku kalut tanpa cahaya Mu..
Ku rasa lemah tanpa daya Mu..
Bisa apa aku ya Allah..!

Ya Allah..
Ku lepas semua yang menghalangi..
Ku lepas semua yang memberatkan..
Agar perjalanan ini semakin ringan..

Berikan lah ya Allah.. setitik saja cahaya Mu..
Agar semakin jelas langkah ku..
Aku ingin pulang kepada Mu..

Jemput aku ya Allah..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar