Sabtu, 26 Desember 2015

PUISI JIWA

HUU.. ALLAH.. dia lah ALLAH..
Kata yang terucap oleh hatiku,menunjukkan DIA lah,ALLAH..
Tentunya kesadaran ku terfokus pada DIA.. pada ALLAH..

Hati ku terus menerus menyebut..
HUU.. ALLAH.. DIA lah.. ALLAH..

DIA lah.. ALLAH..!!!

AKU terus menyaksikan apa yg di tunjukkan hati ku..
DIA..? ALLAH..? dimana ALLAH ku..? Mengapa aku tidak menemui nya..?

Lalu ku dengar,nafas ku juga menyebut.. HUU.. ALLAH..
DIA lah.. ALLAH..

AKU mencari-cari.. apa yang di tunjukKan NAFAS.. mana DIA?.. mana ALLAH..?

Jantung juga berdetak menyebut-nyebut ALLAH.. ALLAH.. ALLAH..

AKU bertanya-tanya.. semua menyebut DIA.. semua menyebut ALLAH..

HUU.. ALLAH.. DIA lah ALLAH..

AKU lebih fokus lagi,AKU tidak bisa berpikir,aku tidak bisa membayangkan apa pun.. karna engkau tidak di serupa kan dengan apa pun yaa ALLAH..

Engkau bukan HUU..
Engkau bukan ALLAH..
tetapi engkau lah yg mempunyai nama HUU.. ALLAH..

Hati,nafas,dan jantung.. menunjukkan engkau yaa ALLAH,seharus nya aku SADAR pada apa yang di tunjukkan mereka..

Setelah AKU menyadari nya..
Pelan-pelan..
Terabaikan lah hati..
Berhentilah nafas..
Mati lah jantung tak berdetak..
Sebutan HUU.. ALLAH.. tak ku dengar lagi..

Aku jadi sendiri.. aku lah jiwa yang menyadari ALLAH..

Aku terus mendekat..
Dalam perjalanan,ku temui pemandangan yg tak terlukis kan oleh kata-kata.. ku abaikan itu semua.. karna ku tak sabar ingin lebih dekat pada nya..

Ketika tepat di hadapan nya.. fana lah segala nya,tiada yang terlihat..tiada yang terdengar..
Aku hanya berdiam tak kuasa..
Jiwa ku pun menjadi lebur..

Yang ada hanya lah aku yang SADAR DAN ALLAH..

Tiada apa pun.. yang ada hanyalah kesadaran menyaksikan ALLAH..

LA ILAHA ILLALLAH..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar