Kamis, 22 Februari 2018

UMUR

UMUR
Oleh: Andy Firmansyah
22 Februari 2018

Tak ku sangka umur ku bukan bertambah.. tetapi justru terus berkurang..
Waktu tinggal sedikit lagi.. tetapi bekal ku belum ada..

Aku tak tahu.. entah berapa lama lagi aku bernafas..
Aku tak tahu.. entah berapa banyak amanah yang belum ku jalan kan..
Aku tak tahu.. entah berapa lama lagi ku masih di beri waktu..

Aku tak tahu..

Sebenarnya ku sudah rindu ingin pulang..
ku sudah bosan dengan kehidupan..

Pagi, siang, malam.. hari terus berganti seperti itu. Membosankan..!

Bukan ku takut akan kehidupan, tetapi kematian itu lah yang ku rindukan..
Karna telah ku rasa nikmat nya kematian..

Tetapi ku juga bingung, bekal apa yang ku bawa ketika di tanya nanti? ku belum ada persiapan ya Allah..

Semua kerabat dan sahabat mengucapkan selamat di hari kelahiran ku. Tetapi mengapa ku tak bahagia..?

Ku seperti punya hutang yang belum ku lunaskan..
Ku seperti punya janji yang belum ku tepati..
Ku seperti di tagih-tagih.. padahal waktu ku tinggal sedikit lagi..

Mengapa begini ya Allah..? sungguh ku tak tahu..

Jika hidup ku bermanfaat untuk orang lain.. panjang kan lah umur ku..
Jika hidup ku hanya untuk mendurhakai Mu.. Panggil aku ya Allah. untuk apa aku hidup lebih lama lagi..?

Sungguh ku rindu kehidupan Hakiki..









Tidak ada komentar:

Posting Komentar